BOHEMIA INSTITUT Firemní školení - vzdělávací a výcvikové kurzy Firemní školení - vzdělávací projekty na klíč
For foreign studies abroad

Zaměstnanecké benefity - Unišek, Sodexho PASS, BENEFIT PLUS
Sledujte nás také na sociální síti Facebook
Sledujte   BOHEMIA INSTITUT také na sociální síti Facebook!

Postup realizace zakázkového firemního kurzu - vzdělávacího projektu na "klíč"

Fáze I: Diagnostika vzdělávacích potřeb

Cíl: Diagnostikovat okruhy a témata, které jsou v dané chvíli aktuálními potřebami (analýza stávající výkonnosti pracovníků, odhalení deficitů, identifikace potřeb).

Způsoby diagnostiky vzdělávacích potřeb:

  • Pohled managementu (nadřízených pracovníků). Vnímané potřeby k tomu, aby firma a její pracovníci rozvíjeli potřebné znalosti a dovednosti v dané oblasti.
    Způsob zjištění: cílený rozhovor s managementem (nadřízenými pracovníky).
  • Diagnostika vzdělávacích potřeb. Nezávislé šetření ve firmě - "pohled zvenčí" (odborný garant, lektor).
    Způsob zjištění: rozhovory, studium příslušných firemních dokumentů, příp. pozorování.
  • Potřeby jednotlivých pracovníků. Subjektivní vnímání pracovníků - co je důležité pro to, aby dokázali odvádět lepší výkony.
    Způsob : strukturované rozhovory, příp. krátký (anonymní) dotazník.

Fáze II: Příprava vzdělávacího programu

CÍL: připravit individuální program odpovídající potřebám vaší firmy - program s definovanými konkrétními cíli, obsahem (okruhy - tématy) vzdělávání a metodami výuky.

Příprava vzdělávacího programu zahrnuje:

  • Projekt s definovanými cíli a tématy vzdělávání (teoretické poznatky, praktické dovednosti), metodami výuky, časovým harmonogramem.
  • Cvičení, případové studie, simulace ad. k tréninku dovedností.
  • Materiál pro účastníky obsahující základní teoretická východiska, praktické návody, prostor pro akční výuku, vlastní poznámky, výsledky cvičení.

Fáze III: Realizace firemního zakázkového projektu - školení

Cíl: co nejefektivněji předat poznatky a prostřednictvím interaktivních metod posílit či vytvořit nové dovednosti a praktické návyky.

Projekt probíhá zpravidla v několika rovinách:

  • Teoretická východiska - Nezbytné teoretické zázemí k uchopení problému v souvislostech - aplikace teorie v praxi.
  • Interaktivní způsob výuky - využití interaktivních výukových metod (diskuse, práce ve skupinách, řešení modelových situací, hry ad.)
  • Zpětná vazba prostřednictvím videotréninků (analýza videozáznamů).

Fáze IV: Hodnocení firemního školení

Cíl: získat zpětnou vazbu o efektivitě vzdělávacího programu (přínos pro účastníky ke zlepšení pracovního výkonu; získané znalosti a dovedenosti účastníků, změna chování a postojů).

Způsoby hodnocení efektivity programu:

  • dotazník (anonymní) pro účastníky,
  • skupinová diskuse,
  • testy znalostí (v úvodu a v závěru vzdělávacího programu),
  • postojové škály (v úvodu a v závěru vzdělávacího programu),
  • hodnocení nadřízenými,
  • hodnocení zákazníky,
  • hodnocení lektorem,
  • závěrečná zpráva pro zadavatele.